راهنمای شرکت در کنفرانس فیزیک ایران ۱۳۹۹
با توجه به اینکه کنفرانس فیزیک امسال به دلیل شیوع فراگیر ویروس کرونا (covid-19) به صورت مجازی(برخط) و به میزبانی گروه فیزیک دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار میگردد، استفاده از سیستم مناسب و اینترنت پرسرعت بر کیفیت اتصال شما به کنفرانس تاثیر بسزایی دارد، لطفا از کیفیت امکانات مورد نیاز برای وارد شدن به کنفرانس مجازی تا روز کنفرانس اطمینان لازم را به دست آورید.
برای هر یک از شرکت کنندگان یک نام کاربری و کلمه عبور تعریف شده است که به نشانی پست الکترونیکی ایشان فرستاده شده است. و برای شرکت در سالنهای مجازی کنفرانس به آن نیاز خواهید داشت.
درصورتی که ثبتنام شما پیشتر کامل شده است ولی به هر دلیل نام کاربری و کلمه عبورشما به دستتان نرسیده است از نشانی پست الکترونیکی خود که در فرم ثبت نام کنفرانس از آن استفاده نمودهاید یک ایمیل به نشانی کمیته اجرایی کنفرانس iran.phy.conf99@gmail.com فرستاده و درخواست ارسال مجدد اطلاعات کاربری خود را نمایید.
لینک اصلی ورود به سالن اصلی سخنرانیهای عمومی و تخصصی به صورت زیر است:
http://vc1.razi.ac.ir/hall1
که با کلیک بر روی آن و وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور خود در بخش Register user برای وارد شدن به اتاقهای ارائهی پوستر به وبسایت کنفرانس بخش برنامهی پوسترها مراجعه نمایید.
با توجه به اینکه بستر اصلی (پلتفُرم) برای برگزاری این کنفرانس نرمافزار AdobeConnect میباشد بنابراین برای استفاده هرچه بهتر از این کنفرانس که با توجه به حضور فیزیکپیشههای شناختهشدهی ایرانی داخل و خارج از کشور، در نوع خود یکی از مهمترین کنفرانسهای فیزیک برگزار شده خواهد بود، توجه شما را به چند نکته ساده جلب مینماییم:
۱. با یک جستجوی ساده در اینترنت یا لینک زیر:
https://soft98.ir/software/office/15080-adobe-connect.html
میتوانید نسخهی ادوبی کانکت متناسب با سیستم عامل خود را نصب نمایید. بهترین دستگاه برای وارد شدن به اتاقهای مجازی کنفرانس، لپتاب یا کامپیوتر شخصی میباشد. وصل شدن با موبایل میتواند از کیفیت صدا و تصویر بکاهد.
۲. برای استفادهی بهتر از کنفرانس که شامل شنیدن صدا و همچنین ارسال صدا از طرف شما در هنگام ارائه و پرسش و پاسخ میشود، توصیهی قوی میشود که از هدفون استفاده نمایید، به ویژه اگر در شرایطی مجبور به استفاده از موبایل برای وصل شدن هستید.
۳. اگر ارائهدهندهی مقاله سخنرانی یا پوستر هستید، حتما فایلهای خواستهشده از طرف کمیته اجرایی کنفرانس را به موقع از طریق ایمیل داده شده یا شمارهی واتساپی اعلامشده ارسال نمایید تا فرصت کافی برای بارگذاری در سامانه وجود داشته باشد و خللی در برگزاری برنامههای کنفرانس به وجود نیایید.
۵. از روز چهارشنبه ۲۹ مرداد در زمانهای معلومی که از قبل اطلاعرسانی خواهد شد، اتاق اصلی کنفرانس به صورت آزمایشی برای بررسی وارد شدن و تست صدا و وبکم فعال خواهد شد. لطفا در آن زمانها با مراجعه به اتاق اصلی کنفرانس به بررسی نرم افزار ادوبی کانکتِ نصب شده روی سیستم خود، فعال بودن میکروفون و وبکم لپتاپ، اشتراکگذاری دسکتاپ، بارگذاری فایلهای مورد نیاز برای ارائه در اتاق مجازی کنفرانس و ... بپردازید به ویژه افرادی که ارائهی شفاهی یا پوستر دارند، این بررسی و تست اولیه برای آنها از اهمیت ویژهای برخوردار خواهد بود.
۶. برنامهی جامع کنفرانس در قالب یک فایل ۲۴ صفحهای پی.دی.اف (PDF) را از لینک زیر
https://drive.google.com/file/d/1N0Pnicn1joRdX1zGb07Ovy63MP-KWokp/view?usp=sharing
دریافت کنید. میتوانید از این فایل برای انتخاب سخنرانیها مورد علاقه و پوسترهای دلخواهتان استفاده کنید، چون لینک ورود به اتاقاصلی کنفرانس (http://vc1.razi.ac.ir/hall1) و اتاقهای ارائهی پوستر هم روی این فایل پی.دی.اف قرار داده شده است.